Inkluderende barnehage og skolemiljø - Oppvekstetaten i Sigdal kommune

Inkluderende barnehage og skolemiljø

Fylkesmannen i Buskerud inviterte i april 2017 kommuner og frittstående skoler i Buskerud til å delta i kompetansetilbudet «Inkluderende barnehage- og skolemiljø», pulje 2. Tilbudet om deltakelse på prosjektet «Inkluderende barnehage og skolemiljø» er for barnehager og skoler som ønsker å jobbe med trygge og gode barnehage- og skolemiljø.

Sigdal kommune søkte på prosjektet, og alle barneskolene og de private barnehagene i SIgdal ble tatt ut til å delta på prosjektet som startet opp  høsten 2017 og går over 4 semester fra januar 2018 til desember 2019. Prosjektet innebærer deltakelse på felles nasjonale og fylkesvise samlinger, utviklingsarbeid på egen arbeidsplass og lærende nettverk.

Det skal lages en plan for arbeidet med inkluderende barnehage- og skolemiljø i Sigdal kommune. Planen, som vil komme til politisk behandling i 2018, vil være utgangspunkt for satsingen på tidlig innsats, inkludering og fellesskap i barnehagene og barneskolene i Sigdal kommune.